KD crebo

25354

Omschrijving

De essentiële beroepshouding voor de hotelreceptionist kan samengevat worden als: een sterke servicegerichte en commerciële houding. Hij ziet commerciële kansen en benut deze. De kern van zijn beroep is klant/gastgerichtheid en commerciële dienstverlening. Hij verbindt producten en diensten van de organisatie aan klanten/gasten. Hij voert werkzaamheden uit om een commercieel aanbod te realiseren. Hij is zich hierbij bewust van alle middelen die hij daarvoor kan inzetten en op welke manier die op elkaar aansluiten. Hij heeft inhoudelijke kennis over het aanbod van producten en diensten om onderscheidend te zijn voor de klant/gast. De kerntaak ‘Realiseren van commercieel aanbod’ wordt uitgevoerd in één van de volgende contexten: frontoffice van een (internationaal) hotel, frontoffice van recreatiebedrijf, bedrijven gericht op toeristische informatie, bedrijven in de reisbranche. Het resultaat van het beroep is het realiseren van optimale klant/gasttevredenheid, klanten/gastenbinding en een goed commercieel resultaat. Een commercieel aanbod is opgesteld, producten zijn verkocht en de klant/gast is optimaal geholpen om een juiste keuze te maken.